İnsanlık nasıl çoğaldı? Hz Adem'in çocukları nasıl evlendi? Adem ile Havva'nın Çocukları Kardeş Evliliği Yapmış mıdır?

☰ Menü

Bu sayfayı 19.03.2017 tarihinde güncelledim. Eski yazdıklarımı sildim. Eğer daha önce bu sayfayı okuduysan ve şimdi yine bu sayfayı açtıysan önce yandaki menüden bir önceki sayfa olan "Hz Adem'in Yaratılışının Hz İsa'nın Doğumu ve Yecüc Mecüc'le İlgisi" sayfasına daha sonra da bu yazdıklarıma bakmanı tavsiye ederim. Daha önceki yazdıklarımla insanları yanıltmışım.

Hz Adem ve Eşinden İnsanlar Nasıl Türedi?

Bu konudaki en büyün merak ya da eleştiri eğer insanlar bir Adem ve bir Havva'dan çoğaldılarsa kardeş evliliği mi oldu? Ben de bu sorunun ardına düşüp bir çok hocayı dinleyip "tek bir Adem değil Ademler yaratıldı, insanlar böyle çoğaldı" diyenleri akla yatkın bulmuştum. Bu sayfayı da bu bilgie göre hazırlamıştım. Bir önceki sayfa Hz Adem nasıl yaratıldı sayfası, o sayfayı da sonradan öğrendiklerimle değiştirdim. O sayfayı okumadıysan okuyabilirsin çünkü insanlar nasıl çoğaldı sorusu o sayfadan geçiyor. İlgili ayetler beraber değerlendirildiğinde Allah'ın bir tek Adem yarattığı görülüyor. En önemli ayet bu.

Nuh
Kovulmuş şeytandan Allah'a sığınırım (Nahl 98)

17 - Allah sizi yerden bir bitki gibi bitirdi.

18 - Sonra sizi yine oraya döndürür ve bir çıkarışla mutlaka yeniden çıkarır.

Allah Hz Adem'i toprağın içinde bir bitki gibi büyütüp, yetişkin bir insan olarak dünyaya getirmiş, ayrıntısı bu sayfada hayatinsirri.net/yaratilis_dunyanin_anlami.html

Bu konuda "Adem'den önce başka Ademler vardı" diyenler var, böyle söyleyince birden çok insan olduğu için insanların çoğalmasında bir soru işareti olmuyor. Bu görüşü savunanlar Araf suresi 11. ayete dayanıyorlar. Ayet şöyle;

Araf

Kovulmuş şeytandan Allah'a sığınırım (Nahl 98)

11 - Sizi yarattık, sonra size biçim verdik, sonra da meleklere: "Âdem'e secde edin!" dedik; hepsi secde ettiler, yalnız İblis etmedi, o secde edenlerden olmadı.

Bu ayette çoğul olan "Sizi yarattık" ifadesinden bir tek Adem(a.s) değil de bir çok insan yaratıldığını ileri sürüyorlar ama bu ayette Türkçe de olmayan "iltifat sanatı" var. Arapçada iltifat sanatı cümlede geniş zamandan gelecek zamana tekil şahıstan çoğul şahısa geçiş yaparak kullanılan ifade tarzıdır. Araf 11'de ki "Sizi yarattık" ifadesi "atanız Adem'i yarattık" demektir. İltifat sanatını dikkate almazsak "Sizi yarattık" ifadesi hepimizi kapsar, Allah bizi yarattıp şekil verdikte sonra meleklere "Adem için secde edin" dediğinde bütün insanların orada olması gerekirdi ama böyle bir şey yok. Bu ayet ve iltifat sanatıyla ilgili çok kısa bir açıklama göstereyim.

Bu sayfadaki ayetler http://www.suleymaniyevakfimeali.com'dan, ayetlerin altındaki açıklamalar onlara ait.

Allah insanı neyden yarattığını alttaki ayette söylüyor.

Müminun
Kovulmuş şeytandan Allah'a sığınırım (Nahl 98)

12 - İnsanı çamurundan oluşan bir özden yarattık[*].

[*] İnsanın bütün gıdası çamurdan, yani su ile toprağın birleşmesinden oluşur. Dolayısıyla yumurta ve spermin kaynağı da çamurdur.

13 - Sonra onu karar-ı mekînde nutfe (döllenmiş yumurta) haline getirdik[*].

[*] Karar, kalınabilecek rahat yere denir. Ebu Hanife’ye göre suyun kendi gücüyle gidip kaldığı her yere bu ad verilir (lisan’ul-Arab). Mekîn; bir şey üzerinde gücü ve etkisi olan şeydir(el-Mısbah’ul-munîr). Öyleyse nutfenin oluştuğu yer, hem onun kalmasına imkân veren hem de oluşmasına etki eden yerdir. O yer, ana rahminden başkası değildir. Rahim, erkeğin spermi ile kadının yumurtasının kalabileceği, nutfeye dönüşeceği, değişeceği, gelişeceği ve dünyada yaşayabilecek güce erişeceği yerdir. Öyleyse nutfe, erkeğin spermi ile kadının yumurtasının birleşmesiyle oluşan döllenmiş yumurtadır.

Allah İnsanı çamurundan oluşan bir özden yarattık diyorsa o zaman Hz Adem de çamurdan oluşan bir özden yaratıldı. Allah buna "nefs" diyor, Nisa suresinde atamızı ve eşini bir tek nefisten yarattığını söylüyor.

Nisa
Kovulmuş şeytandan Allah'a sığınırım (Nahl 98)

1 - Ey İnsanlar! Atanızı bir tek nefisten yaratan, eşini de o nefisten yaratan, o ikisinden pek çok erkeği ve kadını üreten Sahibinizden çekinerek kendinizi koruyun. Birinden bir şey isterken adını andığınız Allah’a, bir de akrabalık bağlarına saygılı olun. Allah sizi gözetlemektedir.

 

O nefis döllenmiş yumurtadır. Fasih Arapça’da zevc kelimesinin müennesi (dişisi) yoktur. Kadın erkeğin zevci, erkek de kadının zevcidir.  Hem Adem hem de Havva, aynı nefisten yani döllenmiş yumurtadan yaratılmıştır. İnsan Suresi 2. ayette “Biz insanı karışımı zengin olan bir nufteden yarattık.” buyrulmaktadır. Bu ayette de “Ey insanlar, sizi bir tek nefisten yaratan Rabbinizden çekinin!” buyrulduğuna göre iki ayeti birlikte okuduğumuzda “Ey insanlar, hepinizi (hem sizi hem de eşlerinizi) karışımı zengin olan bir döllenmiş yumurtadan yaratan Rabbinizden çekinin!”  anlamı çıkmaktadır. Bu meal çalışmasının tamamında insanın yaratılışına dair bilgi veren ayetlerdeki ‘nefis’ kelimesi için “döllenmiş yumurta” manası bu gerekçeyle seçilmiştir. Yaratılışla ilgili olmayan ayetlerde nefis kelimesi bazen beden, bazen ruh bazen de bunların birleşmiş hali manasında kullanıldığından ona göre anlam verilmiştir.

Bu ayette görüldüğü üzere Allah atamızı ve eşini tek bir nefisten yarattığını söylüyor. Bir önceki sayfada hayatinsirri.net/yaratilis_dunyanin_anlami.html bunun nasıl ve ne olduğunu yazdım. Ayetin devamında "ve o ikisinden pek çok erkeği ve kadını üreten" diyor. Bu Allah'ın sözü. Allah insanları iki kişiden yaydığını söylüyor. Aynısını hucurat ve araf suresinde söylüyor.

Hucurat
Kovulmuş şeytandan Allah'a sığınırım (Nahl 98)

13 - Ey insanlar! Sizi bir erkekle bir dişiden yarattık. Birbirinizi tanıyasınız diye oymaklara ve boylara[*] ayırdık. Allah katında en değerli olanınız, Allah’tan en çok çekinenizdir. Her şeyin iç yüzünü bilen Allah’tır.

Araf
Kovulmuş şeytandan Allah'a sığınırım (Nahl 98)

189 - Sizleri bir tek nefisten (döllenmiş yumurtadan) yaratan O’dur. Eşini de o nefisten yarattı ki biri diğerinin yanında rahat etsin. Erkek onu sarınca hafif bir yük yüklenir. Onunla gezip dolaşır. Yükü ağırlaşınca ikisi de Rableri olan Allah’a yalvarır; “Bize iyi bir evlat verirsen, görevlerini yerine getirenlerden olacağız” derler.

Daha önce bu konuda Mehmet Okuyan ve Mustafa İslamoğlu'nun görüşlerini benimsemiştim, sonra yukarıdaki ayetleri fark ettim, o zaman Mehmet Okuyan'ın ve onun gibi düşünenlerin anlattklarının olamayacağı anladım. Bu sayfayı da bu yüzen değiştirdim. Çok sonra Bayraktar Bayraklı'nın bir videosuna denk geldim. Bayraktar hoca Mehmet Okuyan'ın anlattıkları esas alınırsa Nisa suresi birinci ayetinin Hucurat suresinin on üçüncü ayetinin ortadan kalkacağını söylüyor. Bizler bir şeyin nasıl olduğunu yorumlarken bazı ayetleri alıp diğerlerini ortadan kaldıracaksak bu ilim olmaz. Bu konunun cevabı inanan inanmayan herkesi en çok zorlayan sorudur. Bunun nedenini de aslında yine Bayraktar hocanın videosunda anladım, hoca Allah'ın bu çoğalmanın ayrıntısını anlatmadığı söylüyor. Ayette "Atanızı bir tek nefisten yaratan, eşini de o nefisten yaratan, o ikisinden pek çok erkeği ve kadını üreten " diyor ama başka ayetlerde bir erkek bir dişiden nasıl çoğalma olduğunu anlatmıyor. Allah bizi bir dişi bir erkekten çoğaltmış, "nasıl" sorusu insanları farklı yorumlar yapmaya götürmüş ama üstteki ayetler olduğu sürece "birden fazla Adem" vadı diyenler doğru söylemiyorlar. Sonuç; Allah insanların nasıl çoğaldığının ayrıntısını vermemiş.

Bayraktar Bayraklı - İnsanlar nasıl çoğaldı?

Hz Adem’in yaratılışı ve insanların çoğalması nasıl oldu?